bakeyear.blogg.se

Här kommer jag att skriva ner allt jag bakar under hela 2013, för att bland annat se själv hur mycket jag bakar under ett år, men även för att dela med mig av min favorit recept.

17/1

Publicerad 2013-01-17 20:20:00 i Övrigt

Anetteskaka
 
2 Ägg
3dl Socker
3dl Vetemjöl
2tsk Bakpulver
1 1/2dl Vatten
 
Sätt ungnen på 175°C. Blanda alla ingredienser och häll över smeten i smord form med löstagbarkant i ca24cm diameter. Grädda i ca.40 min i mitten av ugnen. Test stick i den, den ska ej vara kladdig. Låt kalna.
 
Glasyr
 
100g Smör
1 1/2dl Socker
3tsk Vaniljsocker
1 äggula
 
Smält smöret och blanda i sockret och vaniljsockret i kastrullen. Ta borst kastrullen från plattan och blanda i äggulan. Häll glasyren över kakan och strö på kokos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela