bakeyear.blogg.se

Här kommer jag att skriva ner allt jag bakar under hela 2013, för att bland annat se själv hur mycket jag bakar under ett år, men även för att dela med mig av min favorit recept.

17/1

Publicerad 2013-01-17 17:22:00 i Muffins

Jag har skrivit ner det jag har bakat från den 17/1, det var då jag kom på att jag ville skriva ner allt det jag bakar undet detta nya år! Så hoppas ni gillar det.
 
Kladdkakemuffins
 
200g Smör
4 Ägg
5dl Socker
3tsk Vaniljsocker
2krm Salt
8msk Kakao
4dl Vetemjöl
1tsk Bakpulver
 
Av detta recept blir det ca 12st stora amerikanska muffins.
 
Sätt på ungnen 175°C. Smält smöret och låt det svalna. Vispa ägg socker och vaniljsocker pösigt. Tillsätt de torra ingredienser, och till sist smöret. Fördela smeten i formarna, men fyll dem inte mer än 3/4. Grädda dem i ca.12min. testa med sticka i dem, dem ska vara lite kladdiga.
 
 

Kommentarer

Postat av: eemaa

Publicerad 2013-02-04 19:49:48

gud vad smarrigt, vore kul med fler bilder på dina bakverk

Svar: Det är dem verkligen! Jo jag ska verkligen försöka! :)
Ida Pettersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela